Kai dar nebuvo interneto, pasaulis atrodė mažesnis, lėtesnis ir labiau orientuotas į parduotuves. Praėjus dvidešimčiai metų po „dot.com“ bumo, viskas pasikeitė.
Tyrimų bendrovės „Forrester“ duomenimis, 2017 m. Vakarų Europos vartotojai internete išleido apie 225 mlrd. svarų sterlingų. Internetas kaip pardavimo kanalas sudarė beveik dešimt procentų mažmeninės prekybos. Jungtinėje Karalystėje šis rodiklis gerokai didesnis – apie 17 proc.
Kodėl toks pasikeitimas?
Šią plėtrą lėmė naujos technologijos ir besikeičiantys klientų lūkesčiai. Pavyzdžiui, mobilieji įrenginiai Šiuo metu pasaulyje yra 5,7 mlrd. išmaniųjų telefonų, t. y. 1,9 mlrd. daugiau nei 2016 m. pabaigoje pagal GSMA duomenis.
Tyrimai rodo, kad tris kartus daugiau europiečių perka internetu naudodami mobiliuosius įrenginius nei prieš kelerius metus. Ne tik mobilieji įrenginiai. Taip pat jų naudotojas.
2017 m. traukinių keleiviai, vykstantys į darbą ar iš jo, išleido apie 2,6 mlrd. svarų sterlingų, rodo „Retail Economics“ atliktas tyrimas. Maždaug 1 iš 25 svarų sterlingų išleidžiama perkant internetu iš mobiliojo įrenginio.
Taigi mažoms ir vidutinėms įmonėms būtina sukurti sandorių svetaines, optimizuotas mobiliesiems įrenginiams. Jie leidžia jums pretenduoti į skaitmeninės prekybos dalį.
Bet kuriuo metu, bet kur ir bet kokiu kanalu ar įrenginiu
Vartotojai tikisi, kad galės apsipirkti internetu bet kuriuo metu, bet kur, bet kokiu kanalu ar įrenginiu. Todėl tapo nepaprastai svarbu pasiūlyti jiems vientisą patirtį. Klientai nori turėti galimybę apsipirkti internetu.
Klientų pirkimas tampa vis labiau skaitmeninis. Senieji skirtumai tarp internetinių ir neinternetinių kanalų nyksta. „Forrester“ teigimu, šiemet skaitmeninių pirkinių vertė siekia beveik 620 mlrd. eurų, t. y. padidėjo nuo 402 mlrd. eurų 2015 m.
Tokiomis aplinkybėmis įmonės, norėdamos patirti sėkmę, turi būti arba tapti labiau skaitmeninės. Palyginti su didesnėmis įmonėmis, mažos įmonės yra gerai pasirengusios tai padaryti. Ne tik todėl, kad jos gali veikti greičiau, bet ir todėl, kad didelė parduotuvių bazė negarantuoja sėkmės skaitmeniniame amžiuje.
Maksimaliai išnaudokite savo buvimą skaitmeninėje erdvėje. Nesvarbu, ar norite gauti patarimų, kaip prekiauti internetu, reklamuoti save internete, ar rasti naujų klientų.